دسته
فیدها
آدرس جديد نويد رهايي در تبيان
آرشیو
آمار وبلاگ
تعداد بازدید : 762054
تعداد نوشته ها : 562
تعداد نظرات : 0
Rss
طراح قالب
GraphistThem226

 فرقه مجاهدين ،براي اولين بار توسط كارشناسان غربي شناسايي و ارائه گرديد و اين ناشي از شناخت آنها از چنين جرياناتي بود.براي بسياري از ما تماس با فرقه به ديدن گاه به گاه و صحبتي كوتاه با يكي از اعضاي آنها در خيابانها و يا شنيدن خبري متأثر كننده خاتمه مي يابد.ادامه دارد...

 تعداد فرقه هاي فعال در بريتانيا بيش از پانصد است، قرار گرفتن در دايره اين فرقه ها بسيار آسان است مگر آن كه مردم روش هاي يك فرقه را بشناسند .

هدف از اين نوشته ارائه خلاصه و فشرده اي از مسائل كليدي در رابطه با فرقه ها به زباني ساده است.

اين جزوه براي طيفي گسترده از خوانندگان به شرح زير نوشته شده است:

1- براي كارمندان و محصلين مدارس، تا در قبال خطر فرقه هوشيار باشند، و كمكي باشد به تحقيق در مورد پديده فرقه بصورت عام.

2- براي خانواده ها و دوستان اعضاي فرقه ها تا بتوانند در زماني محدود پايه هاي فرقه گرايي را درك نمود و در نتيجه كمكي باشد در ارتباطشان با عضو فرقه و جلوگيري از اشتباهات قابل پيشگيري و كمكي باشد در جهت خنثي كردن سلطه و تأثيرات فرقه

3- براي خانواده ها و دوستان اعضاي جدا شده از فرقه ها تا بدانند كه چرا ممكن است با برخوردهاي غير مترقبه عطفي روبرو گردند، و اعضاي جدا شده از فرقه ها چه مسيري را طي كرده اند تا از اين طريق بتوان بهتر به بهبود افراد كمك نمود.

4- براي جدا شدگان از فرقه ها در جهت تشخيص بهتر و روشن تر از آنچه بر آنها رفته و در نتيجه تسريع و تسهيل بهبودي.

5- براي مشاورين ، روحانيون ، متخصين پزشكي و روانپزشكي به عنوان كمك در جهت شناخت بيشتر از مسائل پيچيده اي كه فرقه ها و اعضايشان را احاطه كرده است ، تا مجهز تر باشند در هشدار دادن به آنهاي كه در تماس هستند، كمك دادن به خانواده هايي كه در غم از دست دادن عزيزي سوگوارند و كمك دادن به اعضاي جدا شده اي كه با مسائل بعد از جدا شدن دست به گريبانند، براي رؤسا و مديران شركت هاي يزرگ تا بتوانند به كارمندانشان هشدار داده و به كساني كه دست به گريبان هستند كمك كنند .

 ما بايد بدانيم كه:

فرقه ها را بعنوان تهديدي براي سلامت فكري و فيزيكي افراد و خانواده ها هستند.

افراد به فرقه ها نمي پيوندند، بلكه فعالانه عضو گيري مي شوند.افراد با يك روش مشخص عضو گيري مي گردند و نه يك پيام و يا شعار مشخص. علت ماندن افراد در فرقه ها اين نيست كه كار بهتري نمي توانند بكنند، علت گير كردنشان همان " التصاق روانشناسانه " است. هدف فرقه ها نگه داشتن افراد براي تمام عمر و يا تا زماني است كه بدردشان بخورند، اين يك دوره و فاز نيست. اينها افرادي معمولي ، از خانواده هاي معمولي هستند كه در فرقه ها عضو گيري مي گردند. اين فرقه ها هستند كه به خاطر مسائل ايجاد شده گناهكارند و نه افراد عضو، اعضاي جدا شده و يا خانواده هاي قرباني مقصر نيست، اين ممكن است براي هر كسي اتفاق بيافتد. اعضاي فرقه ها واقعاً و از ته قلب صادقند، قرباني ولي صادقند. اعضاي فرقه ها قربانياني هستند كه بايد با صحبت معالجه شوند، اين افراد نياز به كمك دارند و نه پرخاش و رو در رويي. فرقه ها از همه سنين عضو گيري مي كنند، اين مسئله خاص جوانان نيست.

 اعضاي فرقه ها به ندرت از ظاهرشان تشخيص داده مي شوند، در ظاهر كاملاً مانند افراد عادي هستند كه يك مقدار بيش از معمول دوستانه رفتار مي كنند. هر فردي ممكن است قرباني روش هاي " التصاق روانشناسانه " فرقه ها گردد، البته كساني كه مي دانند چگونه يك فرقه را تشخيص دهند كمتر در معرض قرباني شدن هستند.

نفوذ در فرقه ها براي كسب اطلاعات راه مناسبي نيست ، اين عمل به شدت خطرناك است.

هيچ كس در قبال تأثيرات تكنيك ها ي كنترل فكر مورد استفاده فرقه ها در امان نيست ، اين تكنيك هاي " التصاق روانشناسانه مي توانند عمل كنند حتي اگر فرد از قبل از آن مطلع باشد. از آنجايي كه اين روش ها منجر به كند شدن شديد توان تشخيص و تفكر منطقي مي گردد، آخرين فردي كه متوجه صدمات گردد همانا خود قرباني است.

2011-05-10


سه شنبه 20 2 1390 8:28
X