دسته
فیدها
آدرس جديد نويد رهايي در تبيان
آرشیو
آمار وبلاگ
تعداد بازدید : 758202
تعداد نوشته ها : 562
تعداد نظرات : 0
Rss
طراح قالب
GraphistThem226

يك مقام امنيتي عراقي از وجود جوخه‌هاي ترور سعودي و آمريكايي براي حذف مقامات، افسران و علماي شيعي عراق خبر داد و گفت كه چندين شبكه تروريستي پيچيده تحت حمايت رياض و واشنگتن در پشت پرده پاكسازي‌هاي اخير صورت‌گرفته در عراق قرار دارند.

 به گزارش فارس به نقل از پايگاه خبري "نهرين نت "، يك مقام امنيتي آگاه تاكيد كرد كه در پشت پرده ترور افسران و شخصيت‌هاي سياسي، ملي و كادر‌هاي علمي و رسانه‌اي يك شبكه پيچيده تروريستي قرار دارد كه از سوي دستگاه‌هاي اطلاعاتي رياض و آمريكا حمايت و تغذيه مي‌شود و همه اين ترورها با هماهنگي عناصر رژيم ديكتاتوري صدام انجام مي‌ش

 اين منبع كه خواست نامش فاش نشود، گفت: بازجويي‌هاي انجام شده از عناصر دستگير شده متهم به نقش داشتن در برخي حملات تروريستي اخير عراق بيانگر اين حقيقت است كه اغلب اين حملات تروريستي توسط سلاح‌هاي مجهز به صداخفه‌كن صورت گرفته است و كاملا با هماهنگي دستگاه اطلاعاتي عربستان انجام شده است و هدف از آن نيز ترور افسران شيعه و كادرهاي مختلف علمي و رسانه‌اي و برخي شخصيت‌هاي سياسي اهل تشيع و حتي برخي افسران اهل تسنني كه با شيعيان همكاري‌ مي‌كردند، بوده است.

 وي افزود: بر اساس اطلاعات امنيتي بدست آمده، شبكه تروريستي مجري اين ترورها يكي نيست بلكه شامل گروهك‌هاي متعددي است كه هر گروهكي خود داراي يك شبكه كامل و منسجم است كه داراي امكانات مالي كافي براي خريد خودرو يا اجاره منازل يا لانه‌هايي براي كمين كردن هستند. اقدامات امنيتي كافي و برنامه‌ريزي نيز براي جدا ماندن اين شبكه‌هاي تروريستي از يكديگر انجام شده است تا مبادا متلاشي شدن يك شبكه بر ديگري تاثير بگذارد. به همين دليل نيز بازجويي و تحقيق از متهمان مجري حملات تروريستي همواره به بن‌بست رسيده است و تاكنون اين دستگيري‌ها هيچ تاثيري بر ساير شبكه‌هاي تروريستي نداشته است.

 

 اين منبع تصريح كرد: برخي اطلاعات بدست آمده بيانگر اين امر است كه برخي از اين شبكه هاي تروريستي با برخي عناصر عراقي داراي روابط خوب با نيروهاي اشغالگر آمريكايي هستنددر تماس و ارتباط غير‌مستقيم‌‌اند و اين عناصر عراقي نيز در روند سياسي عراق داراي نقش و مسئوليت هستند. اما متاسفانه اسناد و مدارك كافي براي محكوم كردن اين افراد در نزد مراجع قضايي وجود ندارد.

2011-06-03


دسته ها : سیاست - ديدگاه
جمعه 13 3 1390 7:35
X