دسته
فیدها
آدرس جديد نويد رهايي در تبيان
آرشیو
آمار وبلاگ
تعداد بازدید : 762412
تعداد نوشته ها : 562
تعداد نظرات : 0
Rss
طراح قالب
GraphistThem226

مقام‌هاي ذي‌ربط در ايالت اشلسويگ- هولشتاين آلمان به سازمان‌هاي دولتي اين ايالت دستور داده‌اند كه صفحات خود در شبكه اجتماعي فيس بوك را تعطيل و دكمه "لايك" آن را نيز از وب سايت‌هايشان حذف كنند.

به گزارش گرداب، به گفته اين مقام‌ها، فيس بوك با جمع‌آوري اطلاعات كاربران از اين طريق، قوانين اتحاديه اروپا و آلمان را نقض مي‌كند.

خبرگزاري آسوشيتدپرس گزارش مي‌دهد كه شركت فيس بوك اتهام وارده از سوي مقام‌هاي ايالتي در آلمان را بي اساس دانسته‌اند.

 

دكمه "لايك" يكي از پر طرفدارترين قابليت‌هاي فيس بوك است كه به كاربران اجازه اشتراك در صفحات مورد علاقه خود و دريافت اطلاعات منتشر شده در آن را مي‌دهد.

 فيس بوك در آوريل سال 2010 ميلادي از دكمه "لايك" پرده‌برداري كرد اما به گفته مقام‌هاي ايالت مذكور، اطلاعات افرادي كه وارد سايت فيس بوك مي‌شوند يا برروي دكمه يك صفحه فيس بوكي كه در وب سايت خاصي نصب شده است كليك مي كنند، از سوي فيس بوك در كامپيوترهاي اين شركت در آمريكا ذخيره مي‌شود و اين كاربران براي دو سال به وسيله فيس بوك رديابي مي‌شود.

 مركز مستقل حفاظت از حريم خصوصي" ايالت اشلسويگ- هولشتاين طي بيانيه‌اي اعلام كرد سازمان‌هاي دولت ايالتي كه از فيس بوك خارج نشوند و دكمه آن را از سايت‌هاي خود حذف نكنند، جريمه نقدي خواهند شد.

 دولت آلمان طي سال‌هاي گذشته با چند شركت اينترنتي از جمله گوگل درباره حفاظت از اطلاعات مربوط به حريم خصوصي كاربران برخوردهايي داشته است. قوانين آلمان در خصوص حريم خصوصي كاربران در اينترنت سختگيرانه ارزيابي مي‌شود.

 بسياري از اشخاص معروف، شركت‌هاي رسانه‌اي، گروه‌هاي غيرانتفاعي و حتي دولت‌ها براي انتقال پيام‌هاي خود، امروزه در فيس بوك صفحاتي افتتاح كرده‌اند و از آن براي انتقال پيام هاي خود و تعامل با مخاطبان استفاده مي‌كنند.

 ندي پيش موسس ويكي ليكس در مصاحبه‌اي به موضوع رسانه‌هاي اجتماعي پرداخته و گفت: «فيس‌بوك مخوف‌ترين ماشين جاسوسي‌اي است كه تاكنون ساخته شده است.»

 منبع: ايسنا

كدخبر: ۷۰۸۶تاريخ انتشار: ۲۹ مرداد ۱۳۹۰


دسته ها : اخبار
يکشنبه 30 5 1390 11:2
X