دسته
فیدها
آدرس جديد نويد رهايي در تبيان
آرشیو
آمار وبلاگ
تعداد بازدید : 758209
تعداد نوشته ها : 562
تعداد نظرات : 0
Rss
طراح قالب
GraphistThem226

 سفير عراق در الجزاير ؛

مجاهدين در سركوب شيعيان عراق در انتفاضه 91 نقش داشتند

 سفير عراق در الجزاير انتفاضه مردم كشورش در سال 1991 را بهار عربي ملت عراق ناميد كه حزب بعث با استفاده از مجاهدين آن را سركوب كرد.

 به گزارش خبرگزاري فارس به نقل از پايگاه اطلاع رساني هابيليان (خانواده شهداي ترور كشور)، "عدي الخيرالله" سفير عراق در الجزاير گفت: كشورش هرگز حاضر به پذيرش مجاهدين در خاك خود نيست و دليل اصلي آن سركوب انتفاضه ملت عراق در سال 1991 از سوي مجاهدين در مزدوري براي حزب بعث است.

وي افزود: عراق تا پايان سال جاري ميلادي به سازمان ملل مهلت داده تا موضوع پادگان اشرف را حل و فصل نمايد و البته هيئت‌هاي بين‌المللي نيز به دولت عراق براي حل اين بحران تعهد داده‌اند. از آنجايي كه بخش مهمي از زمين اين پادگان متعلق به تعدادي از مردم عراق است دولت نيز عزم خود را جزم كرده است تا پادگان را به طور كامل پس بگيرد.

سفير عراق در الجزاير گفت: پس از عقب‌نشيني آمريكا، عراق كنترل خود را بر پادگان اشرف اعمال كرد و سازمان ملل نيز تصميم گرفت تا آنها را با اجازه دولت عراق به پايگاه هايي خارج از كشور منتقل كند.

الخيرالله تأكيد كرد كه عراق درخواست سازمان ملل مبني بر پناه دادن به اين گروه را رد كرده است زيرا هيچ يك از قوانين پناهندگي موجود در چارچوب كنوانسيون ژنو بر آنها منطبق نيست و علاوه بر آن تاكنون چندين حكم بازداشت براي آنها صادر شده كه به دليل همكاري با رژيم صدام در كشتار مردم بوده است.

سفير عراق در پايان افزود: در صورت موافقت ايران، عراق مانع بازگشت آنها به اين كشور نخواهد بود.

 ....................

۱۳۹۰/۱۲/۲۵


دسته ها : اخبار - كردكشي
پنج شنبه 25 12 1390 9:1
X