دسته
فیدها
آدرس جديد نويد رهايي در تبيان
آرشیو
آمار وبلاگ
تعداد بازدید : 760890
تعداد نوشته ها : 562
تعداد نظرات : 0
Rss
طراح قالب
GraphistThem226

 منبع:  خبرگزاري فارس

2۸ ارديبهشت ۱۳۹۱

آمريكا علي‌رغم قوانين داخلي خود پذيرفته است كه به تعدادي از اعضاي سازمان مجاهدين كه در اردوگاه اشرف بوده‌اند، پناهندگي بدهد.

 به گزارش فارس، "دانيل فريد"، نماينده وزارت خارجه آمريكا در مسائل مربوط به اردوگاه اشرف، در گزارشي كه به كنگره آمريكا داد، اين خبر را اعلام كرده و گفت كه آمريكا پرونده‌هاي بعضي از اعضاي سازمان مجاهدين خلق را يك به يك بررسي مي‌كند و به آنها كه شرايط لازم را داشته باشند، پناهندگي مي‌دهد.

 اين مقام آمريكايي اضافه كرد كه اين افراد كساني خواهند بود كه كميسارياي عالي پناهندگان، پرونده‌هايشان را به مقام‌هاي آمريكايي ارجاع كند. فريد همچنين از كنگره آمريكا خواست تا شرايط قانوني را براي وارد شدن تعدادي از اين افراد به آمريكا فراهم كند.

 اين در حالي‌ست كه قوانين آمريكا اجازه نمي‌دهند كه كساني كه در گروه‌هاي تروريستي عضويت دارند، وارد اين كشور شوند و بنابر فهرست گروه‌هاي تروريستي وزارت امور خارجه آمريكا، ايالات متحده سازمان مجاهدين خلق را يك گروه تروريستي مي‌داند.

 دانيل ريد همچنين به كنگره گفت كه تعدادي از شركاي اروپايي ايالات متحده، شروع به بررسي پرونده‌هاي پناهندگي اعضاي سازمان مجاهدين خلق كرده‌اند.

 

نماينده وزارت خارجه آمريكا در مسائل مربوط به اردوگاه اشرف، همچنين اين احتمال را مطرح كرده كه شايد بخشي از اين افراد بخواهند به ايران بازگردند.

 از دوران ديكتاتوري صدام حسين در عراق، اردوگاه موسوم به اشرف در اختيار سازمان مجاهدين قرار گرفت و اين سازمان از اردوگاه مزبور براي مقاصد تروريستي خود بهره مي‌جست. با اشغال عراق در سال 2003، گروه مزبور خلع سلاح و سرانجام پس از تخليه عراق از قواي اشغالگر، از اردوگاه اشرف اخراج شد.


X