دسته
فیدها
آدرس جديد نويد رهايي در تبيان
آرشیو
آمار وبلاگ
تعداد بازدید : 763305
تعداد نوشته ها : 562
تعداد نظرات : 0
Rss
طراح قالب
GraphistThem226

آمريكايي ها براي تفريح كودكان افغاني را مي‌كشند!

خبرگزاري فارس: رئيس جمهور افغانستان با تكان دهنده خواندن عكس‌هاي منتشر شده از قتل كودكان افغان توسط نظاميان آمريكايي، از افغان‌ها خواست با تلاش زمام امور كشور را خود بدست گيرند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاري فارس در كابل، رئيس جمهور افغانستان كه امروز در مراسم فارغ التحصيلي 20 هزار معلم در كابل صحبت مي كرد، راه برون رفت از مشكلات فعلي اين كشور را سواد و روي آوردن به دانش ذكر كرد.

وي شغل معلمي را مهمترين شغل و اساسي‌ترين خدمت به مردم افغانستان و اين سرزمين دانست و اظهار داشت: با تلاش در اين راستا، افغانستان تا چند سال ديگر به دست خود مردم افغانستان ساخته خواهد شد و روزي امور اين كشور را دانشجويان و نسل تحصيل كرده به دست خواهد گرفت.

حامد كرزي روز فارغ التحصيلي 20 هزار معلم را روز مهمي براي افغانستان خواند و افزود: با ادامه اين روند و با سعي و تلاش آموزگاران، مردم افغانستان به رفاه، آسايش و صلح خواهند رسيد.

وي راه برون رفت از مشكلات اقتصادي، فرهنگي و رسيدن به ترقي و پيشرفت را كسب علم و دانش دانست و گفت: تا 30 سال ديگر افغانستان از كشورهاي مرفه، مستقل و كمك كننده به ديگران خواهد بود و بار دوش كشورهاي منطقه و جامعه جهاني نخواهد بود.

كرزي با بيان اين كه وظيفه وزارت "آموزش و پرورش " و "تحصلات عالي " افغانستان، تربيت سالم نسل جديد است، گفت: دولت در سال جاري براي دانش آموزان، دانشجويان و آموزگاران ممتاز مبلغ پنج ميليون دلار بودجه اختصاص داده است تا ممتازين براي تحصيلات عالي به خارج از كشور اعزام شوند.

رئيس جمهور افغانستان افزود: در صورت نتيجه بخش بودن اين روش، سال آينده اين بودجه 2 برابر خواهد شد.

وي از اطلاعيه طالبان كه در آن از عدم مزاحمت براي مدارس و دانشجوان خبر داده شده، استقبال و از طالبان براي اين اقدام تشكر كرد.

كرزي از طالبان خواست تا براي اعتماد به اين كه اطلاعيه آن گروه انتشار يافته، يك بار ديگر اين اطلاعيه اي را منتشر كنند.

رئيس جمهور افغانستان، از طالبان خواست كه اگر با دولت افغانستان و حضور نيروهاي خارجي مخالف هستند با كودكان اين كشور و نسل جديد دشمني نكنند و بگذارند تا كودكان افغانستان به تحصيل خود ادامه دهند.

كرزي طالبان را مخاطب قرار داد و گفت: ده سال مدارس اين كشور را خراب كرديد و امروز به اين تصميم پايان دهيد و بهانه براي حضور نيروهاي خارجي در افغانستان نشويد.

وي تأكيد كرد كه اگر هدف طالبان خروج نيروهاي خارجي از افغانستان است، بايد به خشونت پايان دهند و اگر هدف طالبان باقي ماندن اين نيروها است مي توانند خشونت را افزايش دهند.

كرزي گفت: دختراني كه ده سال قبل در ولايت "قندهار " به مدارس دسترسي داشتند امروز به مدارس دسترسي ندارند و از طالبان خواست تا از رفتن دختران به مدارس جلوگيري نكنند زيرا با درس و تعليم، اسلام را بهتر مي‌تواند بشناسند.

رئيس جمهور افغانستان از انشتار عكس نيروهاي خارجي كه به منظور تفريح و سرگرمي مردم افغانستان را مي كشتند ياد كرد و گفت: اين گروه از نظاميان خارجي كه نام خود را "گروه كشتار " نهاده بودند، جوانان، برزگسالان، زنان و اطفال را براي سرگرمي به گلوله مي‌بستند.

كرزي گفت: اين گروه، كودكان را با شيريني مشغول مي‌كردند و در حال مستي به سوي آنان تيراندازي مي‌كردند.

وي از اين عمل به عنوان يك واقيعيت دلخراش و تكان دهنده ياد كرد.

كرزي از مطبوعات آمريكايي خواست تا اين مسئله را به گوش مردم آمريكا برسانند و بگويند كه نظاميان شما بر مردم افغانستان اين گونه ظلم مي‌كنند تا اگر در غرب وجداني باقي مانده باشد، بيدار شود.

رئيس جمهور افغانستان بار ديگر با اشاره به آموزش و پرورش گفت: اگر امروز مردم افغانستان تحصيل كرده و با سواد مي‌بودند، كودكان اين كشور براي تفريح به دست نظاميان آمريكايي كشته نمي‌شدند و زمام امور اين كشور بدست ديگران نمي افتاد.

كرزي با قرائت شعري از "اقبال لاهوري " كه "خدا آن ملتي را سروري داد، كه تقديرش به دست خويش بنوشت " به آن ملت سروكاري نداراد، كه دهقانش براي ديگران كشت؛ گفت: اين كشور تنها به دست خود افغان‌ها ساخته مي‌شود و نه كس ديگر.

وي تاكيد كرد كه تاكنون هيچ كشوري بدست كشور ديگري ساخته نشده است.

كرزي با اشاره به يكي از صحنه‌هاي دلخراش كشتار كودكان افغان توسط نظاميان آمريكايي، گفت: نظاميان آمريكايي يك دختر 15 ساله را در حالي با با پدرش در حال صرف چاي بود، براي تفريح كشتند.

وي از كودكان افغان خواست تا با ادامه درس و تحصيل به اين بحران و انسان‌كشي در اين كشور پايان دهند و زمام امور را بدست خود بگيرند.

چندي پيش يكي از رسانه‌هاي غربي تصاويري را منتشر كرد كه در آن نظاميان آمريكايي پس از كشتار مردم غيرنظامي افغانستان با آنها عكس يادگاري گرفته بودند.

اين گروه كه نام خود را گروه كشتار نهاده بودند، سپس به اعمال خود اقرار كردند. عكس‌هاي منتشر شده موجب شد تا چندين مقام آمريكايي بارها از دولت و مردم افغانستان عذرخواهي كنند.

سخنان امروز حامد كرزي نشان مي‌دهد كه افغان‌ها اين موضوع را به سادگي فراموش نخواهند كرد.

گروه بين الملل / حوزه شبه قاره هند 90/01/10 - 15:21شماره:9001103052


چهارشنبه 10 1 1390 18:39
X