دسته
فیدها
آدرس جديد نويد رهايي در تبيان
آرشیو
آمار وبلاگ
تعداد بازدید : 763306
تعداد نوشته ها : 562
تعداد نظرات : 0
Rss
طراح قالب
GraphistThem226

حاميان امريكايي گروه تروريستي مجاهدين خلق (فرقه رجوي): بيست و پنج هزار دلار بدهيد نامشان را از ليستمان خارج مي كنيم

... دو تن از مقامات ارشد وزارت خارجه امريكا دلايل ارائه شده را رد كرده و گفتند كه خارج كردن آنها از ليست به هيچ وجه كمكي به ساكنين كمپ اشرف نمي كند و امريكا اميدوار است كه بتواند آنها را به نقطه اي ديگر در عراق منتقل سازد تا در آينده كشور سومي براي نگهداري گروه پيدا كند. پروفسور ولي نصر، يك ايراني امريكايي از دانشگاه تافتس كه اخيرا وزارت خارجه امريكا را ترك كرده است مي گويد: "مجاهدين خلق در داخل ايران مورد تنفر هستند چرا كه آنها در زمان جنگ با عراق همكاري كرده اند" وي مي افزايد:"خارج كردن اين گروه از ليست تروريستي امريكايي تحت عنوان كمك به آپوزيسيون ايران مستقيما از طرف رژيم ايران مورد بهره برداري قرار گرفته و تمام جنبش سبز را آلوده خواهد ساخت" ...

 

وال استريت ژورنال، سيزدهم مي 2011

(ترجمه ايران اينترلينك)

 

مقامات و ديگران همچون رودي جولياني و رئيس سابق ستاد مشترك ارتش به نوبت پشت ميكروفون قرار مي گيرند تا از اين گروه تعريف و تمجيد كنند. سخنرانان در رابطه با دستمزدي كه دريافت كرده اند اظهار نظر نمي كنند ولي دستمزد معمول بيشتر آنها بين بيست و پنج تا چهل هزار دلار براي هر سخنراني است. رئيس سابق كميته دموكراتيك ملي هاوارد دين در برنامه اخيرش در لندن گفت كه "ما بايد اين گروه را از ليست تروريستيمان خارج كنيم و آنها را بعنوان دولت مشروع جمهوري اسلامي به رسميت بشناسيم". آقاي دين گفت كه براي برخي از سخنراني هايش دستمزد دريافت مي كند ولي برخي از اينها را هم مجاني گفته است.

 حاميان مجاهدين خلق به جاسوسي هاي گروه براي غرب در رابطه با مسائل اتمي ايران و همچنين كمكشان به ارتش امريكا در عراق بعنوان دلايلي براي حذف نام آنها از ليست تروريستي امريكايي ها اشاره مي كنند. آنها از مجاهدين خلق بعنوان يك نيروي "دموكراتيك" ياد مي كنند.

 محمد محدثين يك عضو ارشد شاخه سياسي سازمان مجاهدين خلق در پاريس مي گويد جامعه ايراني در اروپا و امريكا برگزار كننده و همچنين پرداخت كنندگان اين برنامه ها و لابي گري ها هستند. او مي گويد كه در سال 2001 "سازمان مجاهدين خلق مبارزه مسلحانه و هر گونه خشونت را نفي كرده بنابراين ديگر دليلي وجود ندارد كه امريكايي ها آنها را در ليست تروريستي شان نگه دارند".

 دو تن از مقامات ارشد وزارت خارجه امريكا دلايل ارائه شده را رد كرده و گفتند كه خارج كردن آنها از ليست به هيچ وجه كمكي به ساكنين كمپ اشرف نمي كند و امريكا اميدوار است كه بتواند آنها را به نقطه اي ديگر در عراق منتقل سازد تا در آينده كشور سومي براي نگهداري گروه پيدا كند.

 اعضاي عالي رتبه جنبش سبز كه آپوزيسيون گسترده ايران را تشكيل ميدهد بر عليه خروج اين گروه از ليست تروريستي امريكايي ها صحبت كرده اند. آنها مي گويند كه چنين حركتي باعث خدشه دار كردن چهره جنبش سبز مي شود و وسيله اي مي گردد در دست سخت سران ايران تا سركوبها را بيشتر كنند.

 پروفسور ولي نصر، يك ايراني امريكايي از دانشگاه تافتس كه اخيرا وزارت خارجه امريكا را ترك كرده است مي گويد: "مجاهدين خلق در داخل ايران مورد تنفر هستند چرا كه آنها در زمان جنگ با عراق همكاري كرده اند" وي مي افزايد:

 "خارج كردن اين گروه از ليست تروريستي امريكايي تحت عنوان كمك به آپوزيسيون ايران مستقيما از طرف رژيم ايران مورد بهره برداري قرار گرفته و تمام جنبش سبز را آلوده خواهد ساخت".

 آقاي محدثين اما تمام عدم مشروعيت و نداشتن پايگاه اجتماعي مجاهدين را به گردن دولت ايران و تبليغات آن مي اندازد.

 آقاي جولياني شهردار سابق نيويورك در ماه گذشته در برنامه اي ترتيب داده شده در واشنگتن گفت "ما بايد اينها را از ليست خارج كنيم و تشويقشان كنيم" و افزود" ما و آنها بايد به هم بپيونديم ما همه در يك جبهه قرار داريم". و البته هواداران سازمان كه از سراسر امريكا آورده شده بودند هورا كشيدند. آقاي جولياني ولي درخواست ما براي پرسش در اين رابطه را رد كرد.

  رئيس سابق سازمان سيا آقاي جونز كه گفته است وي دستمزد معمول خودش براي هر سخنراني را گرفته است گفت: "من نميگويم من مطمئن هستم كه اين گروه دولت آينده ايران است چرا كه اين را بايد مردم بعدا انتخاب كنند ولي سياست كنوني ما در حال حاضر هم با واقعيات جور در نمي آيند".


شنبه 24 2 1390 9:11
X