دسته
فیدها
آدرس جديد نويد رهايي در تبيان
آرشیو
آمار وبلاگ
تعداد بازدید : 763668
تعداد نوشته ها : 562
تعداد نظرات : 0
Rss
طراح قالب
GraphistThem226

مريم رجوي كه پس از نااميدي از ادامه ي حمايت آمريكا از مجاهدين، در ميان جمعي از حاميان اين گروه در سوئيس سخن مي گفت با عنوان دفاع از جان انسانهاي بي سلاح از سازمان ملل خواست كه به صورت جمعي به آنها پناهندگي بدهد و اين گروه را تحت حفاظت بين المللي قرار دهد!

 

ايران ديدبان

 مريم رجوي در سفر به سوئيس اعلام كرد كه از سازمان ملل مي خواهد تا تشكيلات گروه تروريستي مجاهدين را در عراق تحت حمايت خود قرار دهد، درخواستي كه روشن مي سازد تمامي ادعاها در باره نگراني از وضعيت ساكنان اين اردوگاه صرفاً يك بازي كثيف است تا با سوء استفاده از سازمان ملل ساختار گروهي خود را حفظ نمايد و مانع فروپاشي آن شود.

 

مريم رجوي كه پس از نااميدي از ادامه ي حمايت آمريكا از مجاهدين، در ميان جمعي از حاميان اين گروه در سوئيس سخن مي گفت با عنوان دفاع از جان انسانهاي بي سلاح از سازمان ملل خواست كه به صورت جمعي به آنها پناهندگي بدهد و اين گروه را تحت حفاظت بين المللي قرار دهد!

 مريم رجوي به دروغ مدعي شد كه مجاهدين ِ مستقر در اردوگاه اشرف استاتوي پناهندگي سياسي دارند و سازمان ملل مي بايست به بازتأييد آن اقدام نمايد.

 شايان يادآوري است كه وضعيت مجاهدين در عراق هيچگاه وضعيت پناهندگي نبوده و استاتويي كه پنتاگون به آنها داده است، يك وضعيت غيرقانوني و آن هم به صورت موقت است كه اكنون باعث طلبكاري رهبري مجاهدين از جامعه جهاني شده است.

 در ادامه ي درخواست مريم رجوي از سازمان ملل براي حفظ تشكيلات اين گروه يكي از حاميان مجاهدين اين مطلب را با صراحت بيشتري مطرح كرد و به اصطلاح آن را از جنبه ي حقوقي توجيه نمود. گاي گودوين جيل، كه خواستار ناديده گرفتن رويه ي ثابت كميسارياي عالي پناهندگان و ناديده گرفتن كنوانسيونهاي ملل متحد در مورد پناهندگي گرديد، گفت :

 

" آيا هر پرونده بايد فرداً در نظر گرفته شود؟ نه. شايد آنها عادت به تعيين مورد به مورد پناهندگي به‌صورت فردي كرده‌اند ولي هميشه يا همه موارد لازم نيست و قطعاً در اين مورد دستور كار كميساريا يا حتي كنوانسيون ۱۹۵۱ ضروري نيست."

 ايشان كه خود را نظريه پرداز حقوقي مي داند و اين چنين به صراحت خواستار به رسميت شناختن يك گروه تروريستي، آن هم با ناديده گرفتن قوانين و ضوابط پناهندگي كميسيارياي عالي مي شود، لابد مطلع نيست كه اساساً حضور مجاهدين در خاك عراق حاصل زدوبند خائنانه با رژيم ياغي صدام براي انجام اعمال تروريستي است و ادامه ي آن نيز به مدد تفنگداران پنتاگون ممكن شده است، يا شايد هم برق دلارهاي مجاهدين مقابل ديدگان وي را گرفته است كه چنين گستاخانه به قوانين بين المللي مي تازد.

 به هر روي مشخص است كه تلاش باند رجوي، هيچ وجه انساني نداشته و صرفاً حفظ تشكيلات اين گروه را مطمح نظر دارد و همچنان از هر ابزاري براي اين خواسته بهره مي گيرد.

  در مقابل ترديدي نيست كه امكان برد براي رهبري مجاهدين در اين بازي كثيف  وجود ندارد، چرا كه حقوقدانان سازمان ملل و كميساريا به خوبي با وضعيت و تاريخچه ي مجاهدين در عراق و به خصوص با فريب كاريهاي رهبري اين گروه آشنا هست

23 مرداد 90


X