دسته
فیدها
آدرس جديد نويد رهايي در تبيان
آرشیو
آمار وبلاگ
تعداد بازدید : 763550
تعداد نوشته ها : 562
تعداد نظرات : 0
Rss
طراح قالب
GraphistThem226

 در بيانيه القاعده عراق آمده است كه اين گروه مي‌داند حملات را كي و كجا انجام دهد و تاكيد كرده كه "مجاهدين هرگز آسوده نخواهند نشست تا طرح ويرانگر ايراني‌ها روي زشت خود را نشان دهد."

 به گزارش بي بي سي يك گروه وابسته به القاعده در عراق مسئوليت انفجارهاي هفته گذشته در اين كشور را كه باعث كشته شدن ده‌ها نفر شد، بر عهده گرفته است.

 

اين گروه كه خود را "دولت اسلامي عراق" خوانده، با انتشار بيانيه‌اي هدف از انجام حملات پنج شنبه گذشته در عراق را حمايت از مسلمانان سني اين كشور در برابر "طرحي ايراني" خوانده است.

 روز پنج‌شنبه (۲۲ دسامبر) چندين انفجار مناطق عمدتا شيعه‌نشين در بغداد را لرزاند و حدود ۷۰ كشته برجاي گذاشت.

 اين انفجارها تنها چند روز بعد از پايان ماموريت رزمي آمريكا در عراق و هم‌زمان با اوج گرفتن تنش سياسي در اين كشور به دليل صدور حكم جلب طارق هاشمي، معاون رئيس جمهور عراق و بالاترين مقام عرب سني در اين كشور رخ داد.

 

در بيانيه منتشرشده توسط "دولت اسلامي عراق" وابسته به القاعده، اشاره‌اي به خروج نيروهاي آمريكايي از عراق نشده، اما "رهبري شيعه" اين كشور به شدت مورد انتقاد قرار گرفته است.

 در اين بيانيه آمده است كه اين گروه مي‌داند حملات را كي و كجا انجام دهد و تاكيد كرده كه "مجاهدين هرگز آسوده نخواهند نشست تا طرح ويرانگر ايراني‌ها روي زشت خود را نشان دهد."

 به گزارش خبرگزاري آسوشيتدپرس، ژنرال قاسم موسوي، سخنگوي ارتش عراق گفته است كه هدف القاعده در عراق ديگر تمركز بر مقابله با نيروهاي آمريكايي نيست، بلكه آنها در پي سوء استفاده از تنش‌هاي موجود سياسي در عراق براي دامن زدن به اختلافات فرقه‌اي هستند

طارق هاشمي، معاون رئيس جمهور عراق كه هفته گذشته از سوي نوري مالكي، نخست وزير، به فعاليت‌هاي تروريستي متهم شد، به اقليم كردستان عراق پناه برده است.

 آقاي مالكي از مقام‌هاي دولت خودگردان كردستان عراق خواسته تا آقاي هاشمي را تحويل دولت مركزي دهند.

 اين خواسته تا كنون برآورده نشده و اوج گرفتن تنش هاي سياسي بر سر اين موضوع هم‌زمان با خارج شدن نيروهاي آمريكايي از عراق، آينده دولت ائتلافي اين كشور را در معرض تهديد قرار داده است.

 در همين حال در تازه‌ترين بمب‌گذاري انتحاري در عراق، يك خودرو در اطراف وزارت كشور در بغداد منفجر شد.

 در اثر اين انفجار كه بامداد امروز، سه شنبه (۲۷ دسامبر)، رخ داد، دست كم هفت نفر كشته و حدود ۳۰ نفر زخمي شدند.

 به گزارش خبرگزاري فرانسه، راننده خودروي بمب‌گذاري شده زماني به ساختمان وزارت كشور حمله كرد كه در ِ ورودي آن به روي كارگران تاسيساتي باز شده بود.

 07/10/90


چهارشنبه 7 10 1390 12:53
X