دسته
فیدها
آدرس جديد نويد رهايي در تبيان
آرشیو
آمار وبلاگ
تعداد بازدید : 763492
تعداد نوشته ها : 562
تعداد نظرات : 0
Rss
طراح قالب
GraphistThem226

سال گدشته كتابي تحت عنوان " در دامگه حادثه  " كه حاوي مصاحبه اي با پرويز ثابتي از سردمداران ساواك شاهنشاهي بود، انتشار يافت . محتواي كتاب مصاحبه اي است كه توسط عرفان قانعي فرد انجام گشته و هنوز مواردي از اين مصاحبه براي بعد از حيات پرويز ثابتي در نظر گرفته شده است.

 


کانون آوا - شنبه 26 ژانویه 2013

پرویز ثابتی بعد از سالها اقامت در خارج از کشور برای اولین بار مصاحبه کرده و حرفهای زیادی زده است که تا کنون توسط صاحب نظران مختلف مورد بحث و بررسی قرار گرفته است و مطلب مورد نظر ما از این کتاب داستان ملاقات پرویز ثابتی در سویس با کاظم رجوی و استخدام وی به عنوان کارمند ساواک در سویس می باشد که با توجه به موقعیت و قدرت معاون ساواک کار چندان بعیدی نیست و از جهت دیگر اکنون بعد از گذشت چهل سال در بازگوکردن خاطرات خود دلیلی برای اینکه این داستان را ساخته باشد نیست. هر چند که کاظم رجوی، خود در صفحات شورا در نشریه مجاهد در سال 59 و یا 60 به این مسایل اشاره ای کرده و گذشته خود را مانع فعالیت فعلی خود نمی دید. بهر جهت ساواکی بودن کاظم رجوی چیز عجیبی نیست و حتی فعلا هم در شورا و سازمان مجاهدین ساواکی های قدیمی از جمله پرویز خزائی و حسین مهدوی و جمشید پیمان و بهزاد معزی و غیره به چشم میخورند.

بهر صورت نقل ساواکی بودن کاظم رجوی که به گفته سازمان " شهید بزرگ حقوق بشر" نامیده می شود از طرف فرقه رجوی  با سکوت کامل برگزار شد و تنها یکبار " ایرج مصداقی " که در حقیقت سخنگوی بخش امنیت فرقه مجاهدین می باشد در این مورد موضعگیری کرده و به سیاق سازمان ناسزا به مصاحبه کننده و مصاحبه شونده گفته است. اما اخیرا یکی از مریدان رجوی به اسم " مهدی خدایی صفت " جهت تبرئه  مسعود رجوی از اتهام لو دادن همداستان خودش به تعریف و تمجید از رجوی پرداخته وسعی نموده که گفته های پرویز ثابتی را با تعریف و تمجید های خود بی اثر نماید.

از نکات جالب این نمایشنامه، مهدی خدائی صفت از هم بندان سابق رجوی  و از سردمداران فعلی  فرقه مجاهدین است  اما مقاله وی در صفحه اینترنتی متعلق به جمشید پیمان که ساواکی می باشد انتشار می یابد و داستان ساختگی دعوای مسعود رجوی با زندانبان اوین و اشاره به  بخشودگی وی توسط شاهنشاه آریامهرو بقول خدائی صفت دفاع جانانه مسعود رجوی از خود ادامه پیدا می کند و سعی مهدی خدائی صفت در این است که شخصیت افسانه ای رجوی را از روز اول گواهی بدهد ولی این داستان و تعریف و تمجید ها بیشتر مصرف داخلی دارد چرا که در آخر مقاله داستان به جاهایی می رسد که کسانی جز اعضای فرقه این فکاهیات را نمی توانند درک کنند مثل " پرش شیر " و " برپا ارتش آزادی " و رستاخیر بلند بالا بند سین " و " شلیک 8 گانه از اشرف به لیبرتی !!!"

" ...از جنگ همهجانبه روانی و محاصره ظـالمانه، تا درسهای ماندگار و پایدار و فتح مبین، واز ضرب الاجلهای درهم شکسته 15گانه تا کارزار صد روزه و شلیکهای 8 گانه ازاشرف به لیبرتی، و از فتح الفتوح درهم شکستن لیست تروریستی تا فراخوان پرششیر، برپا ارتش آزادی و رستاخیز بالا بلند بند سین. آری آری او با سوگندپیروزی آغاز کرد، خشتهای یک مقاومت عظیم را تک به تک بر رویهم چید و درگذراز هفتاد وادی آتش و خون، به مدت 41سال پای آن سوگند را با ذره ذره وجودشمهر کرد و مهر کرد و مهر کرد و جنگید و جنگید و جنگید… تا سرانجام از کمیتهو قصر و اوین پلی زد به حقانیت بند سین. ...

صرف نظر از مصرف داخلی، این نوشته در حقیقت این یک پرده از نمایش فرقه مجاهدین است و پرده دوم آن مربوط به سخنان مسعود رجوی در 5 دیماه امسال است که با شرح قهرمانی خود در زندان اوین و رازداری و عدم مقاومت دیگران می باشد که حتی اطلاعات ابراهیم محمد زاده را چهار سال مخفی نگه داشته بوده ولی همان شخص با خوردن اولین شلاق همه را لو داده است. البته ممکنست که مسعود رجوی در جریان لو دادن و کشیدن کروکی محل زندگی محمد حنیف نژاد فراموش کرده بوده و یا این شخص از قلم افتاده بوده است.

سعی غیر مستقیم فرقه رجوی و بخصوص مسعود رجوی در بی تاثیر کردن واقعیتی که پرویز ثابتی در مصاحبه خود اظهار داشته است بعد از یکسال شروع شده است واز حالا به بعد شاهد انواع و اقسام شاهدان مقاومت های گوناگون مسعود رجوی خواهیم بود. اما این شاهدان که بیشتر به دم روباه شبیه هستند واقعیتی که " شهید بزرگ حقوق بشر " مجاهدین ساواکی از کار در آمد را نمی توانند کتمان کنند.

....................

7 بهمن 91

دسته ها : افشاگري
شنبه 7 11 1391 15:55
X